Een offerte/order aanmaken via de Planning

In dit artikel beschrijven we hoe je een nieuwe offerte/order kan aanmaken via de planning in Minuba.

Vanuit de planning maak je als volgt een nieuwe offerte aan:

Selecteer een tijdsvak of klik in een regel bij een medewerker. De volgende dialoog wordt weergegeven:

Zoals je kunt zien is er een “Nieuwe aanmaken” knop. Als je hier op klikt kun je een nieuwe offerte of order aanmaken.

Voor je op Offerte aanmaken klikt moeten de volgende gegevens zijn ingevoerd:

  1. Kies het Ordertype, geef een Ordertitel en een Taakbeschrijving aan.
  2. Klik op het tabblad Klant, waar je de klantgegevens invoert (of een bestaande klant kiest).
  3. Klik op het tabblad Medewerker en kies welek medewerker(s) aan de offerte/order moeten worden gekoppeld. Daarnaast kan een Verantwoordelijke medewerker worden gekozen.

Als deze gegevens zijn ingevoerd klik je op Offerte aanmaken om het aanmaken van de offerte af te ronden. Zodra de offerte is aangemaakt kan er tijd worden ingepland of geregistreerd worden voor deze.

De offerte is nu ook te vinden in het Overzicht