Factureren via de App

Met Minuba’s App kan je factureren terwijl je op pad bent. In dit artikel nemen we door hoe je een klus afsluit en factureert, zodat je snel en eenvoudig een klant kan factureren.

Wanneer kan je factureren via de App?

  • Je kan alleen factureren via de App als er een concept factuur is aangemaakt (dit gebeurd zodra een werkbon Lopend als status heeft).
  • De functie is beschikbaar voor Administratieve gebruikers die de Beheerder of Facturering rol toegewezen hebben gekregen.

Hoe stuur je een factuur vanuit de App?

Als je je werkzaamheden hebt afgerond bij een klant en je klaar bent om te factureren, kan je er voor kiezen om dat ter plekke te doen via de App.

De functie heet Afsluiten en factureren. Deze functie is beschikbaar zodra een klus de status Lopend heeft.

Je krijgt dan de volgende mogelijkheden:

  • Een voorbeeld van de conceptfactuur te zien door op Factuur weergeven te drukken
  • Factuurregels zien en aanpassen door op Factuurregels weergeven te drukken

Als je op Factuurregels weergeven drukt krijg je eerst een overzicht van de factuurregels:

Je kan meer gegevens zien en deze wijzigen door op een van de regels te drukken

Maak eventueel wijzigingen zodat de factuur gemakkelijker te lezen is voor de klant, door bijvoorbeeld de beschrijving aan te passen. Druk Opslaan om de wijziging(en) door te voeren.
Als de factuur klaar is druk je op Goedkeuren.

Een klein dialoogvenster word geopend waar het e-mailadres kan aanpassen, of meerdere kan toevoegen (gescheiden door “;”).
Controleer dat het e-mailadres van de klant correct is en verstuur de factuur door op OK te drukken.