Hoe gebruik ik extra werkzaamheden op de app?

Deze korte handleiding helpt u aan de slag te gaan met extra werkzaamheden op de app. Het doel van extra werkzaamheden is het kunnen registreren van taken die buiten de hoofdklus vallen. Dit is vooral nuttig als een vaste prijs is afgesproken voor een klus, maar extra werkzaamheden zijn uitgevoerd, die men graag naar verbruik wil afrekenen op dezelfde factuur.

Hoe maak ik extra werkzaamheden aan op een werkbon?

Om extra werkzaamheden aan te maken navigeert u naar een werkbon en drukt op “+” rechtsonder. Kies vervolgens “extra werkzaamheden”.

Geef de extra werkzaamheden een titel en een korte beschrijving.


Zodra u een naam en een beschrijving heeft ingevuld drukt u op “Opslaan”, uw extra werkzaamheden zijn dan aangemaakt.

Extra werkzaamheden staan onderaan de werkbon:

Hoe rond ik extra werkzaamheden af?

Net als normale werkbonnen hebben extra werkzaamheden een status. Om de status te veranderen moet u de extra werkzaamheden wijzigen. Dit doet u door op het potlood te drukken naast de naam van de extra werkzaamheden.
Hier kunt u ook naam en beschrijving wijzigen als u hier behoefte aan heeft. Als u een werkbon met extra werkzaamheden afrondt, worden ook alle toehorende werkbonnen voor extra werkzaamheden ook afgerond.

Hoe registreer ik materialen op extra werkzaamheden?

U registreert materialen op dezelfde manier als op een normale werkbon. Het enige verschil is dat u er op attent moet zijn op welke taak u materialen registreert.

Onder “Taak kiezen” kiest u de werkbon of de extra werkzaamheden waar de materialen op geregistreerd moeten worden. Dit geldt ook als er meerdere extra werkzaamheden aan de order zijn gekoppeld.

Hoe registreer ik tijd op extra werkzaamheden?

U registreert tijd op extra werkzaamheden op dezelfde manier als op werkbonnen. Onthoud dat u altijd op het ordernummer kan zoeken om de daar toehorende extra werkzaamheden te vinden. Probeer eventueel te zoeken op ordernummer of ordernaam.

Veel werkplezier met extra werkzaamheden op de App.