Installatie

Hoe je installaties op een werkbon kunt gebruiken

Op een werkbon of een serviceovereenkomst worden de bijbehorende installaties in een tabel weergegeven. Dit geldt voor alle orders of serviceovereenkomsten.
Het ziet er zo uit

Notities die aan een installatie zijn gekoppeld, zijn in principe verborgen, maar kunnen worden weergegeven door op de knop “Opmerkingen” aan de rechterkant van elke rij te klikken. Notities over de installatie worden weergegeven als een subtabel voor de installatie. Verwijderde notities zijn doorgehaald.

Door op ‘Tabelfuncties’ (de knop met de drie verticale lijnen) in de balk rechts bovenaan te klikken, kun je selecteren welke velden je in de tabel wilt weergeven.

Het koppelen van andere installaties of het aanmaken van nieuwe installatie aan de bestelling werkt zoals voorheen door uit de vervolgkeuzelijst “Nieuwe installatie” te kiezen. Let op: je kunt een installatie pas koppelen of een nieuwe installatie aanmaken aan de bestelling/serviceovereenkomst nadat deze is aangemaakt. D.w.z. je moet eerst op “Opslaan” of “Order goedkeuren” klikken.

Door “[Nieuwe installatie]” te selecteren, kom je op een nieuwe pagina terecht waar je de installatie kunt aanmaken.

Deze pagina is dezelfde als waar je op terechtkomt door te klikken op: Administratie -> Installatie -> Nieuwe aanmaken -> Installatie

Er is een verschil in deze manier van opzetten van een nieuwe installatie (op basis van een order), namelijk dat de informatie over de klant uit de bestelling automatisch op de installatie komt te staan.

De informatie die je over de installatie kunt invullen is uitgebreid met twee optionele velden:

• ”De locatie van de installatie bij de klant”
• ”Installatienaam/nummer bij de klant”

Nadat je een nieuwe installatie hebt aangemaakt, kun je teruggaan naar de werkbon door te klikken op “Terug naar werkbon” op de pijl linksboven op de pagina.