Maak serviceorders uit je serviceovereenkomsten

Je moet regelmatig orders creëren op basis van je serviceovereenkomsten. Dit doe je binnen het tabblad ‘Serviceovereenkomsten’, waar je op de knop ‘Extractie naar service’ klikt. Dan kom je op deze pagina:

Hier dien je minimaal ‘Serviceorders aanmaken met de eerstvolgende servicedatum tot en met’ in te vullen. Je hebt echter ook de mogelijkheid om de andere filtermogelijkheden in te vullen, zodat je b.v. alleen orders laat selecteren voor een bepaald geografisch gebied, een bepaalde afdeling, een verantwoordelijk medewerker, etc. Je hebt ook de mogelijkheid om te kiezen of je serviceorders worden aangemaakt als concept orders of als goedgekeurde, nieuwe orders.

 

Als je het gewenste hebt ingevuld, druk je op ‘Zie voorbeeld extractie’. Wanneer je de verschillende criteria invult, hebt je de mogelijkheid om continu te zien hoeveel serviceorders jouw criteria opleveren, zowel op de voorbeeldknop als bovenaan de sectie ‘Voorbeeld extractie’. In deze rubriek kun je ook doorlopend zien wat de verwachte uitvoeringstijd van de serviceorders is, als je dit op de afzonderlijke serviceovereenkomsten hebt vermeld.

Nadat je op de knop ‘Bekijk extractievoorbeeld’ hebt gedrukt, kun je alle serviceorders zien die zijn gemaakt als je de extractie goedkeurt. Hier heb je de mogelijkheid om de selectie ongedaan te maken als er orders zijn die geen deel moeten uitmaken van de extractie.

Druk na het bekijken van de preview op de knop ‘Extractie goedkeuren’ rechtsboven.

Je serviceorders worden nu aangemaakt op basis van jouw keuzes en de serviceovereenkomsten worden bijgewerkt met de nieuwe datum van het laatste servicebezoek.

 

Als je de module serviceovereenkomsten hebt ingesteld om automatisch in te plannen, worden de orders goedgekeurd en ingepland zonder dat je verder iets hoeft te doen.