Ondernemingsmodule

Activeer de Ondernemingsmodule in Minuba

De ondernemingsmodule maakt het gemakkelijker om te werken met hoeveelhedenlijsten en de voortgang van een project in Minuba. Dit maakt het eenvoudiger om bij te houden hoe ver het project is gevorderd en maakt (deel)factureren gemakkelijker.

De ondernemingsmodule activeren

Om een order aan te kunnen maken met hoeveelhedenlijsten moet de Ondernemingsmodule geactiveerd zijn. Bovendien moet je gebruikersprofiel de Ondernemingsrol toegewezen hebben gekregen.
De Ondernemingsmodule kun je activeren onder Extra modules onder Administratie.

Rol aan een gebruiker toewijzen

Zodra de module is geactiveerd kan de Ondernemingsrol worden toegewezen aan gebruikers.

Onthoud wel, als je jezelf deze rol toedeelt wordt deze pas actief vanaf de volgende keer dat je inlogt.

 

Offertes en orders aanmaken voor een onderneming

Zodra je een offerte of order hebt gemaakt, ga je naar het gedeelte ‘Prijs en termijnen’ waar je de optie ‘Onderneming met hoeveelhedenlijst’ kunt selecteren.

Als je dit selecteert, verschijnt er een tabel waarin je je prijslijst kunt maken en aanpassen.

LET OP! Als je wilt dat je klant de hoeveelhedenlijst kan zien in de ingediende offerte, vergeet dan niet om ‘Hoeveelhedenlijst’ toe te voegen onder documentcodes op je offerte/order sjablonen.

Wanneer de bestelling is gestart, kun je de voortgang van de afzonderlijke activiteiten voortdurend bijwerken.

Wanneer je de bestelling factureert, kun je ervoor kiezen om te factureren op basis van de huidige voltooiingsgraad of het resterende bedrag.

Hiermee wordt een factuur aangemaakt met één regel per activiteit plus eventuele verrekende bedragen van eerdere facturen. De factuur bevat het totaalbedrag, de voortgang in procenten en de bedragen. Zie de afbeelding hieronder voor een voorbeeld.

Let op! Wanneer je factureert op basis van de huidige voortgang van een order, moet je de factuur goedkeuren. Als je de factuur niet goedkeurt en meerdere concepten maakt, kan Minuba de voortgang niet correct berekenen.

 

Materiaal en tijdsregistratie

Zoals altijd kun je je huidige materiaal- en tijdsverbruik registreren in je Ondernemingszaak. Dit wordt niet overgebracht naar je factuur, maar wordt gebruikt om het dekkingspercentage voor de job te berekenen en je kunt later statistieken opstellen over je huidige verbruik.

Niet gevonden wat je zocht?

Heb je nog vragen?

Neem contact op met onze support

maandag - vrijdag van 09-16

Minuba Plus

Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.

Minuba GO!

Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.