Geschiedenis


 

Wat is de geschiedenis?

De geschiedenis is een volledig logboek van de acties die op je werkbon, meerwerk en factuur hebben plaatsgevonden. In het logboek staat wat er is gebeurd, welke gebruiker de wijziging heeft doorgevoerd en op welke datum en tijd dit is gebeurd. Zo kun je gemakkelijk achterhalen wat er is gebeurd als er wijzigingen zijn op de order waar je je zorgen over maakt.

Als een medewerker bijvoorbeeld materiaal aan de order toevoegt, wordt dit automatisch in het logboek geschreven.

 


 

Controleer of de factuur is verzonden in de geschiedenis

Als je een factuur hebt gemaakt en naar de klant hebt gestuurd, kun je controleren of de verzending is gelukt. Je kunt dit doen als je de factuur per e-mail of via een EAN/GLN-nummer hebt verzonden.

 

Controleer of de factuur per e-mail is verzonden

Als je een factuur per e-mail hebt verzonden, wordt er in de geschiedenis op de werkbon zelf een notitie gemaakt naar welke e-mail de factuur is verzonden, wie de e-mail heeft verzonden en de datum en tijd.

Als je een factuur alleen hebt goedgekeurd zonder deze per e-mail te verzenden, staat er alleen dat de factuur is goedgekeurd.

Je kunt ook al je uitgaande e-mails vanuit Minuba bekijken door op het enveloppictogram in de rechterbovenhoek te klikken.

 

Controleer of je factuur op EAN/GLN-nummer is verzonden

Als je een factuur hebt verzonden via een EAN/GLN-nummer, wordt er een notitie geschreven in de geschiedenis op de werkbon zelf. Hierin staat naar welk EAN-nummer de factuur is verzonden, wie de factuur heeft verzonden en de datum en tijd.


 

Controleer of je factuur is geëxporteerd naar het financiële systeem in de geschiedenis

Als je je factuur goedkeurt, wordt deze geëxporteerd naar je financiële systeem (afhankelijk van de instellingen van je financiële systeem). Je kunt altijd controleren of de export is gelukt of dat er een onverwachte fout is opgetreden.

In dit voorbeeld is de factuur succesvol geëxporteerd naar E-conomic.

 

De export geeft een onverwachte fout

Mocht het voorkomen dat de factuur niet wordt geëxporteerd naar het financiële systeem, dan kun je ook de geschiedenis bekijken om te zien wat er mis is gegaan.

Er wordt uitgelegd waarom de factuur niet naar het financiële systeem kon worden geëxporteerd.

Fouten treden vaak op wanneer:

Het factuurnummer al bestaat in het financiële systeem. Minuba maakt een opeenvolgend factuurnummer en als het volgende nummer in de rij al bestaat in je financiële systeem, kan Minuba de factuur niet exporteren.

Er ontbreekt klantinformatie op de factuur. Als essentiële klantgegevens ontbreken, kan het financiële systeem de factuur niet accepteren.

Het totaalbedrag op de factuur is nul. Als je een nulfactuur hebt gemaakt in Minuba, kunnen de meeste financiële systemen geen factuur accepteren zonder een “echt” bedrag.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met onze support

maandag - vrijdag van 09-16

Minuba Plus

Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.

Minuba GO!

Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.