Managementoverzicht

Heb je inzicht in welke klussen voor je vakbedrijf het meest en minst winstgevend zijn?

Minuba's 'Managementoverzicht' kan je hierbij helpen! Met het managementoverzicht krijg je inzicht in hoe gezond je bedrijf is en waar er ruimte is voor verbetering.

Het managementoverzicht stelt je onder andere in staat om, met behulp van bestaande grafieken en rapporten, te beoordelen op welke soorten taken je je moet richten.

Duik in de belangrijkste cijfers van je onderneming

De functie geeft je de mogelijkheid om rapporten te genereren, zodat je dieper in de cijfers kunt duiken en kerncijfers kunt ophalen voor je accountant of management.

De rapporten geven een overzicht van je opdrachten binnen een bepaalde periode, of tot een bepaalde datum, afhankelijk van wat je nodig hebt. Je kunt zelf bepalen welke velden je wilt opnemen in je rapporten.

Het managementoverzicht geeft je de mogelijkheid om de volgende rapporten te bekijken:

Onafgerond werk: wordt meestal gebruikt voor de jaarafsluiting.

Periodeverslag: wordt meestal gebruikt voor de kwartaalrapportage.

Totaal materiaalverkoop: toont je de totale materiaalverkoop over een bepaalde periode.

Totaal materiaalverbruik: toont je het totale materiaalverbruik over een bepaalde periode. Kan bijvoorbeeld worden gebruikt om te zien welke items je het meest gebruikt.

Geregistreerde materiaalverkoop: toont je de individuele geregistreerde factuurregels over een bepaalde periode. Kan bijvoorbeeld worden gebruikt om te zien hoeveel je eerder van een artikel hebt verkocht.

Geregistreerd materiaalverbruik: toont je de individuele geregistreerde kosten op elke werkbon. Kan bijvoorbeeld worden gebruikt om te zien welke inkopen je op een bepaalde werkbon hebt gedaan.

Overzicht van kosten en inkomsten voor opdrachten: toont je alle kosten en inkomsten voor opdrachten gedurende de gehele duur van de opdracht.

Maak data-gedreven beslissingen in plaats van blindelings te vertrouwen op je intuïtie

Minuba's 'Managementoverzicht' helpt je om je onderneming te optimaliseren:

  • Bekijk bijgewerkte data - alle cijfers veranderen direct zodat je de financiën kunt volgen.
  • Bekijk je pipeline en zie hoeveel geld er onderweg is.
  • Bekijk welk soort werk je de meeste winst oplevert.
  • Bekijk de omzet van je bedrijf tot op heden.
  • Bekijk welk materiaal je het meest verkoopt.
  • Bekijk de afdeling of verantwoordelijke medewerker die het bijzonder goed doet.

We horen graag van je

Bedrijfseconomie

Zo geef je prioriteit aan opdrachten die de opbrengst vergroten

Ben je goed in het prioriteren van werk als het goed gaat? Het is positief om veel activiteiten in je bedrijf te hebben, maar het vereist ook meer aandacht en energie voor nieuwe taken. Net als …