Hoe gebruik ik de planningstool?
Je kunt het planningshulpmiddel onder het tabblad ‘Planning’ gebruiken om de werktijd van elke individuele medewerker te plannen. Je kunt werktijd plannen als ordergerelateerd werk of als andere soorten werkzaamheden.
Het hulpmiddel toont een overzicht van alle werktijden van medewerkers binnen een bepaalde periode. De periode kan worden ingesteld op ‘Dag’, ‘3 dagen’, ‘5 dagen’, ‘Week’ en vervolgens 2, 3 of 4 weken via ‘Weergave’ in de balk bovenaan de pagina. Zie onderstaande afbeelding.
Je plant de tijd van een medewerker door te klikken naast de betreffende medewerker op een specifieke dag en tijdstip. Je kunt ook een langere periode op die dag selecteren door te klikken en de muis ingedrukt te houden vanaf het starttijdstip en deze te slepen naar het eindtijdstip.
Wanneer je een tijdsperiode hebt geselecteerd, vul je het pop-upvenster in met informatie over de betreffende taak. Je kunt uiteraard ook het tijdstip aanpassen als je niet precies het gewenste tijdstip hebt aangeklikt.
Aan de linkerkant van het planningstool zie je een overzicht van nieuwe, lopende en geplande orders. Als je veel orders hebt die nog niet zijn afgerond, kun je via het menu boven ‘Status’ verschillende categorieën selecteren waarin je kunt zoeken. Zie onderstaande afbeelding.
Je kunt ook werktijd plannen en registreren door op een leeg veld in het planningshulpmiddel te klikken. Je kunt ‘Hele dag’ of ‘Meerdere dagen’ selecteren als het bijvoorbeeld gaat om werk dat meerdere volledige dagen beslaat. Als er geen ordergerelateerde informatie wordt ingevoerd, wordt de werktijd geregistreerd als normale werktijd.
Zodra je alle gegevens hebt ingevuld, klik je op ‘OK’ om de werktijd te plannen. De geplande tijd verschijnt nu in de agenda van de betreffende medewerker met alle informatie over het werk direct vermeld op de werktijd.
Als twee geplande tijden elkaar overlappen, krijg je de keuze om de bestaande planning te verplaatsen of je nieuwe planning te laten overlappen met de bestaande.
Niet gevonden wat je zocht?
Heb je nog vragen?
Neem contact op met onze support
maandag - vrijdag van 09-16
Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.
Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.