Deens order- en projectbeheer voor Nederland

Gert-Jan Jense, Country Manager
Minuba’s Nederlandse countrymanager Gert-Jan Jense.

Minuba heeft zich gevestigd in Nederland

Niet alleen bedrijven in de Deense bouwsector realiseren zich dat het tegenwoordig noodzakelijk is om te beschikken over efficiënte IT-tools om van hun bedrijf een succesvolle onderneming te maken. Als een van de grootste spelers op de Deense markt op het gebied van order- en projectbeheer heeft Minuba zich reeds gevestigd in Zweden en Noorwegen. En ook in  Nederland is Minuba nu aanwezig.

Minuba’s CEO Casper Hassø Nielsen geeft aan dat deze drie landen in meerdere opzichten op Denemarken lijken en dat het daarom past in de expansiestrategie van Minuba om zich juist in deze landen te vestigen.

Om Minuba te vertegenwoordigen is Gert-Jan Jense begonnen als countrymanager. Gert-Jan heeft bouwkunde gestudeerd en heeft meerdere functies in de sales gehad, onder andere bij Intrum Justitia, Transcom en Exact. De laatste drie jaar was Gert-Jan regional sales manager bij Sidetrade, een Frans SaaS bedrijf, gespecialiseerd in creditmanagement en sales & marketing oplossingen.

Minuba is klaar om de Nederlandse markt te betreden, en bedrijven te helpen bij het stroomlijnen en digitaliseren van de dagelijkse werkzaamheden, vertelt Casper Hassø Nielsen.

Hij benadrukt dat de redenen voor de aanwezigheid van Minuba in de Nederlandse markt precies hetzelfde zijn als die in de andere markten waar Minuba al lokaal aanwezig is. Namelijk installateurs in staat stellen een professioneel bedrijf te runnen dat winst maakt, met een basis in een solide en toekomstbestendige IT oplossing. Voor al hun klussen eenvoudig en efficiënt projectbeheer en -planning, waaronder de digitale werkbon.

Dezelfde uitdagingen

De meeste zelfstandige installateurs beginnen klein. Een bedrijfsauto, de juiste gereedschappen en een paar goede klanten zijn voldoende om aan de slag te gaan met de eerste klussen. Maar als er plotseling meer klussen in de agenda komen, is het tijd om mensen aan te nemen om meer klussen te kunnen doen, zodat het bedrijf kan groeien.

De vraag is alleen, hoeveel werknemers kun je aan de slag hebben zonder een goed systeem van online case- en orderbeheer? En hoeveel telefoontjes en berichten zijn nodig om er zeker van te zijn dat het werk naar behoren wordt uitgevoerd? Erg veel is waarschijnlijk een goede schatting. Daar ligt het belang van investeren in een online beheersysteem voor klussen dat ondernemers kan helpen met groeien. Dit geldt natuurlijk voor Denemarken, Noorwegen, Zweden en Nederland, maar ook vele andere landen.