Snelstart


Hoe maak ik een koppeling met Snelstart?

In dit artikel gaan we een koppeling tot stand brengen tussen Snelstart en Minuba.

Het maken van de koppeling tussen Minuba en Snelstart vereist het volgende:

Mochten er problemen optreden bij het maken van de koppeling is het in de eerste instantie het beste om contact op te nemen met Minuba support.

Koppelen aan Snelstart:

Als je bent ingelogd in Minuba neem je volgende stappen:

  • Klik op
  • Kies Administratie
  • Klik op Integratiemodule voor boekhoudsystemen

  • onder Kies integratie: kies je Snelstart
  • Er verschijnt nu een blauwe knop met de tekst Download client key. Deze heb je nodig om de koppeling naar Snelstart te realiseren.

Als je hier op klikt wordt je automatisch naar Snelstart doorgeleid. Hier log je in met je Snelstart gegevens en doorloop je aantal stappen om een client key aan te maken.

Vervolgens moet deze client key en een een aantal andere gegevens worden ingevoerd in Minuba:

Vul de client key van Snelstart in en als de tegenrekeningen voor de verschillende BTW tarieven akkoord zijn, klik je op  om de instellingen op te slaan.

Van nu af aan zullen definitief gemaakte facturen worden geëxporteerd naar Snelstart als boekingen.

Succes!


Inkoopfacturen exporteren naar SnelStart

Als je je inkoopfacturen naar SnelStart wil kunnen exporteren, klik je op het tandwielpictogram > Administratie > Integratiemodule voor boekhoudsysteem.

In de instellingen van SnelStart heb je nu de mogelijkheid om het exporteren van inkoopfacturen in te schakelen in de sectie ”Exporteren van inkoopfacturen”.

Als dit is ingeschakeld, moet je de verschillende tegenrekeningen voor de btw-groepen selecteren, net als bij verkoopfacturen.

 

Het exporteren van inkoopfacturen gebeurt dan telkens wanneer je een inkoopfactuur goedkeurt. Ga naar ”Inkopen” > Selecteer een factuur > Klik op Goedkeuren en exporteren