Groothandelbestellingen die niet op de werkbon staan
In dit artikel leggen we uit hoe je groothandelbestellingen terugvindt die niet automatisch aan een werkbon zijn gekoppeld.
Normaal gesproken worden groothandelbestellingen en orderbevestigingen met een geldig ordernummer direct gekoppeld aan de werkbon, onder het onderdeel ‘Groothandelsinkopen’ → ‘Actieve inkooporders’.
Als Minuba het ordernummer niet herkent – bijvoorbeeld omdat er letters in zijn opgenomen of omdat de leverancier het veld niet correct heeft ingevuld – blijft de orderbevestiging zichtbaar onder het tabblad ‘Inkoop’, waar je deze handmatig moet verwerken.
Let op: je hebt facturatierechten nodig om toegang te krijgen tot het tabblad ‘Inkoop’.
Als je eerder orderbevestigingen hebt ontvangen van een leverancier, zie je bovenin het scherm een extra knop in de rode balk verschijnen.
Klik op de knop zodat deze oranje wordt om de bijbehorende tabel weer te geven.
Onder de tabel zie je een lijst met ‘orderloze’ groothandelbestellingen – dit zijn orderbevestigingen zonder verwijzing naar een order in Minuba.
Om een orderbevestiging alsnog te koppelen aan een bestaande order, klik je op de betreffende regel of op ‘Overzetten’ aan de rechterkant.
Er verschijnt dan een dialoogvenster waarin je kunt zoeken naar de juiste order en aangeven aan welke order de bevestiging moet worden gekoppeld.
Klik op ‘OK’, waarna de bestelling van de lijst verdwijnt en je deze terugvindt onder ‘Groothandelsinkopen’ op de betreffende werkbon.
Kies je voor ‘Niet ordergerelateerd’, dan wordt de orderbevestiging ook als verwerkt gemarkeerd, verdwijnt uit de lijst en zal niet opnieuw verschijnen.
Niet gevonden wat je zocht?
Heb je nog vragen?
Neem contact op met onze support
maandag - vrijdag van 09-16
Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.
Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.