Jouw abonnement in Minuba
Verlenging van je abonnement
Het is voor ons belangrijk dat de prijzen van je Minuba-abonnement transparant en overzichtelijk zijn. Daarom krijg je zelf toegang om je abonnement op elk moment in te zien en aan te passen, zodat het altijd aansluit bij je actuele behoeften.
Wanneer je je abonnement wilt verlengen, kun je zelf kiezen of je dit voor 12, 18 of 24 maanden wilt doen. Je genereert zelf de factuur en zet deze handmatig klaar voor betaling. Wij incasseren het bedrag niet automatisch van je rekening. Op de factuur kun je onder ‘Uw referentie’ zien welke gebruiker de factuur heeft aangemaakt.
Een week voordat je abonnementsperiode afloopt, verschijnt er een pop-up bij het inloggen. Dit is een herinnering zodat je op tijd kunt verlengen en voorkomt dat je account wordt geblokkeerd.
Ga in Minuba naar ‘Administratie’ → ‘Abonnementsoverzicht’ en klik op de knop ‘Abonnement verlengen’. Je wordt dan doorgestuurd naar een pagina waar je kunt kiezen voor hoeveel maanden je het abonnement wilt verlengen.
Daarna geef je aan welke gebruikerslicenties je nodig hebt in Minuba.
Het is belangrijk dat je je licenties aanpast aan het aantal actieve medewerkers dat je in Minuba hebt geregistreerd. Je kunt licenties verwijderen of extra licenties toevoegen. Vul 1 in om een licentie toe te voegen en -1 om er een te verwijderen.
Heb je meer actieve gebruikers dan nodig, ga dan naar ‘Tandwiel’ → ‘Administratie’ → ‘Gebruikers’ om medewerkers te verwijderen die je niet langer gebruikt.
Wanneer je wijzigingen aanbrengt in het aantal licenties of de looptijd, zie je de actuele prijs direct in het overzicht aan de rechterkant van je scherm.
Sluit deze sectie
Aanpassing van je abonnement
Wanneer je een nieuwe medewerker wilt toevoegen of als een medewerker stopt, moet je je abonnement in Minuba aanpassen.
Gebruikers voeg je toe of schakel je uit via het overzicht onder ‘Administratie’ → ‘Gebruikers’.
Nieuwe gebruiker aanmaken voor je medewerker
Klik rechtsboven op ‘Nieuwe aanmaken’ en kies vervolgens voor ‘Gebruiker aanmaken’.
Er verschijnt een pop-up waarin je kunt kiezen welk type licentie je wilt gebruiken. Als je ongebruikte licenties hebt, worden deze weergegeven onder de kolom ‘Beschikbare licenties’.
Heb je geen beschikbare licenties van het gewenste type, klik dan op ‘Licentie kopen’. Je wordt dan doorgestuurd naar ‘Abonnement aanpassen’, waar je de benodigde licenties kunt toevoegen. Je kunt meerdere aanpassingen tegelijk doen, bijvoorbeeld twee beperkte gebruikers toevoegen en één resourcegebruiker verwijderen.
Om een licentie toe te voegen schrijf je 1 en om een licentie te verwijderen schrijf je -1.
Controleer je selectie in het overzicht rechts.
Hier kun je ook kiezen hoe de factuur verzonden moet worden.
De factuur wordt standaard gestuurd naar het e-mailadres van de huidige gebruiker. Je kunt daarnaast extra e-mailadressen opgeven voor verzending.
Als je organisatie gebruikmaakt van Minuba-naar-Minuba facturering, verschijnt de factuur automatisch onder het tabblad ‘Inkoop’.
Gebruik je dit niet, dan kun je de factuur ook als een officiële factuur versturen door een EAN/GLN-nummer op te geven.
Je licenties zijn nu toegevoegd aan je Minuba-account en de bijbehorende factuur wordt klaargezet voor betaling.
Gebruiker verwijderen of annuleren
Heb je geen behoefte meer aan een specifieke gebruiker, dan kun je deze altijd deactiveren. Zodra de licentie is gedeactiveerd, wordt de resterende tegoedwaarde (voor volledige maanden binnen de huidige abonnementsperiode) automatisch verrekend op je volgende factuur.
Sluit deze sectie
Niet gevonden wat je zocht?
Heb je nog vragen?
Neem contact op met onze support
maandag - vrijdag van 09-16
Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.
Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.