Koppel een medewerker aan jouw werkbon

  • Koppel een medewerker
  • Selecteer een afdeling
  • Wijs een verantwoordelijke medewerker toe

 

Koppel een medewerker

Om een ​​medewerker toegang te geven tot een werkbon, moet hij eerst worden toegewezen aan de order. Dit doe je door de medewerker op te zoeken in de lijst aan de linkerkant (beschikbare medewerkers) en hem naar de lijst aan de rechterkant te slepen (gekoppelde medewerkers).

Zodra de medewerker is toegewezen, kan hij de order zien in zijn Overzicht, Mijn Plan en Mijn Tijd en kan hij zijn verbruik op de order registreren.

Je kunt zoveel medewerkers koppelen als je nodig hebt.

Als je medewerkers van andere afdelingen wilt toewijzen zonder de afdeling op de order te wijzigen, kun je de afdeling van de medewerkers selecteren, dit filtert alleen de beschikbare medewerkers en heeft geen invloed op de afdeling van de order zelf.

Verwijder een medewerker

Je verwijdert gekoppelde medewerkers door ze vanuit het vak ‘Gekoppelde medewerkers’ naar het vak ‘Beschikbare medewerkers’ te slepen. Je kunt ook één of meerdere namen markeren in de lijst met gekoppelde medewerkers en op ‘<<‘ klikken.

Worden tijdregistraties uit de order verwijderd als ik een medewerker verwijder?

Nee, het heeft geen invloed op de geregistreerde tijd als een medewerker die werkzaamheden heeft verricht op een order niet meer aan de gegeven order is gekoppeld. De enige betekenis die het heeft, is dat de medewerker geen toegang meer heeft tot de werkbon en dus geen nieuwe uren op de order kan registreren.

Wat zijn pool orders?

Als er geen medewerker aan de order is toegewezen, wordt de order gemarkeerd als een pool order. Pool orders kunnen worden gezien als een “beschikbare” order – wachtend op een medewerker om deze op te pakken.

Je kunt je werk zo inrichten dat jouw medewerkers ervoor kunnen kiezen om deze taken op eigen initiatief uit te voeren. Dit geeft medewerkers de mogelijkheid om zelf hun werktijden beter in te plannen terwijl ze onderweg zijn.

Als ze klaar zijn met een taak, kan de medewerker een nieuwe kiezen uit de pool met openstaande werkbonnen.

Als alternatief kan het dienen als een herinnering aan de administratie dat er een beslissing moet worden genomen over wie de orde zal uitvoeren.

 

Selecteer een afdeling

Als je één of meerdere afdelingen hebt aangemaakt in Minuba, kun je kiezen welke afdeling de order gaat uitvoeren.

Als je bij je order een afdeling kiest, kun je later statistieken per afdeling bekijken in je ‘Managementoverzicht’.

Verder zal de order de instellingen gebruiken die je op de afdeling hebt ingesteld. Dit kunnen bijv. de documentlay-out, marge en bankgegevens zijn.

 

Wijs een verantwoordelijke medewerker toe

Verantwoordelijke Medewerker is degene die verantwoordelijk is voor een werkbon, waarbij een toegewezen medewerker iemand is die geacht wordt de werkzaamheden uit te voeren. De verantwoordelijke hoeft niet zelf als medewerker te zijn toegewezen, maar het is ook mogelijk om een ​​medewerker zowel als toegewezen als verantwoordelijke aan te stellen.

NB! Om Verantwoordelijke Medewerker te gebruiken, moet deze eerst worden geactiveerd onder Bedrijfsinstellingen -> Offertes/Orders -> Gebruik Verantwoordelijke Medewerker.

Je selecteert een verantwoordelijke medewerker uit de lijst met beschikbare medewerkers.

Kies je een verantwoordelijke medewerker voor je order, dan kun je later statistieken per verantwoordelijke medewerker bekijken in je ‘Management overzicht’.