Notities op werkbonnen en klanten


Notities toevoegen

Je hebt de mogelijkheid om notities aan je orders toe te voegen die alleen voor intern gebruik zijn. Dit betekent dat wat er in de notities staat niet naar de klant wordt verzonden.

Er zijn twee soorten notities: werkbonnotities en klantnotities.

Werkbonnotities verschijnen alleen op de order waarop ze zijn geschreven.

Klantnotities worden op klantniveau aangemaakt en verschijnen op alle orders van die klant.

Je kunt notities gebruiken om algemene berichten over de klant op te schrijven, bijvoorbeeld om te onthouden dat je de klant moet bellen voordat hij aankomt.

Het kunnen ook specifieke notities zijn over de order zelf, zoals dat je een deel van de taak nog moet afmaken vanwege onvoorziene uitdagingen.

Je kunt in notities ook links opnemen in formaten zoals www.minuba.nl of https://minuba.nl om snel naar de relevante pagina te gaan.


Notities vergrendelen voor administratie

Als je een notitie schrijft over een zaak die uitsluitend bestemd is voor medewerkers met beheerdersrechten (Beheerder of Factureringsrol), kun je de notitie vergrendelen.

Dit betekent natuurlijk dat de notitie niet kan worden gezien door medewerkers zonder de juiste rol.

Er verschijnt een oogje dat aangeeft dat de notitie alleen zichtbaar is voor medewerkers met beheerdersrechten.


Bekijk verwijderde klantnotities

Je kunt verwijderde notities van klanten bekijken door op de knop “Toon verwijderde notities” boven de tabel met klantnotities te klikken.

Om weer alleen “niet verwijderde notities” te zien, kun je klikken op de knop “Verberg verwijderde notities”.

Zo vind je de functie:

Klik op instellingen -> ‘Klanten’. Selecteer de betreffende klant. Rechts onder snelkoppelingen vind je het gedeelte ‘Opmerkingen bij klant’.