Voeg documentatie toe aan een klant

Als je documentatie aan een klant wil toevoegen, moet je eerst de gewenste klant zoeken.

Binnen de klant: Onder het onderdeel ‘Documentatie’ kun je documentatie voor de klant toevoegen en bewerken.

Als een klant documentatie heeft, wordt deze automatisch meegenomen naar alle orders voor die klant. Vervolgens kun je de documentatie van de klant bij de orders inzien. Als je deze documentatie wil wijzigen, moet dit aan de kant van de klant gebeuren.

Door deze functie te gebruiken, vermijd je dat je zelf tijd hoeft te besteden aan het toevoegen van documentatie aan de order van elke klant. Tegelijkertijd verklein je ook de kans dat je iets vergeet toe te voegen.

 

Notities

Klantnotities worden op klantniveau aangemaakt en verschijnen bij alle bestellingen voor de specifieke klant.

Je kunt klantnotities gebruiken om algemene berichten over de klant te schrijven, zoals dat je eraan moet denken de klant te bellen voordat je arriveert of dat er iets is waar je bijzondere aandacht aan moet besteden in verband met de uitvoering van de taak.

Deze opmerkingen staan ​​per individuele klant in een lijst en kunnen altijd aangepast en/of verwijderd worden.

 

Orders

Op de klantenkaart vind je een lijst met alle orders die je in jouw Minuba hebt en waaraan de betreffende klant is gekoppeld. Zo kun je gemakkelijk en snel b.v. eerdere orders bij de klant terugvinden, zodat je kunt zien wat je de laatste keer hebt gedaan dat je daar was.

Facturen

Op de klantenkaart vind je tevens een overzicht van de facturen waaraan de specifieke klant is gekoppeld. Dit geldt voor zowel betaalde, onbetaalde als conceptfacturen. Hier kun je eenvoudig de factuur terugvinden waar jouw klant mogelijk naar vraagt.