Wat geeft het tabblad ‘Managementoverzicht’ weer?

In dit artikel wordt beschreven welke gegevens worden weergegeven bij Managementoverzicht.

Het Managementoverzicht geeft een totaalbeeld van je bedrijf en bevat het volgende:

  • Pipeline, geeft een totaal overzicht van orders in de afgelopen drie maanden en toekomstig werk:
  • Concept: Geeft een totaalbedrag van alle offerte- en orderconcepten.
  • Offerte: Geeft een totaal van offertes.
  • Geaccepteerd: Geeft een totaal van de geregistreerde uitgaven voor orders met startdatums in de toekomst.
  • Voltooid: Geeft een totaal van vaste prijs of inkomsten voor de geregistreerde kosten voor de orders die geen startdatum of een startdatum in het verleden hebben.
  • Lopende: Geeft een totaal van vaste prijs of inkomsten voor de geregistreerde kosten voor lopende orders.
  • Klaar voor facturering: Geeft een totaal van alle niet gefactureerde bedragen (vaste prijs of inkomsten voor de geregistreerde kosten) voor afgesloten of afgeronde orders. Er wordt niet gefilterd op afdeling.
  • Gefactureerd: Geeft het totale gefactureerde bedrag weer voor definitief gemaakte facturen die nog niet zijn vervallen. Er wordt niet gefilterd op afdeling. Let op: bedragen van gedeeltelijk voldane facturen zullen nog steeds hier worden weergegeven.
  • Vervallen: Geeft het totaalbedrag weer van facturen die niet zijn betaald binnen de vervaldatum. Er wordt niet op afdeling gefilterd.
  • Betaald: Geeft het totaalbedrag weer van facturen die reeds zijn voldaan. Let op: Bedragen van facturen worden hier pas weergegeven als de factuur volledig is voldaan.

NB! Als je een order deel-factureert zal het hele bedrag van de vaste prijs of inkomsten voor de geregistreerde kosten nog steeds worden weergegeven onder Lopende. Gelijktijdig zal het bedrag van de deel-factuur worden geregistreerd als Gefactureerd, oftewel, het deel-factuurbedrag zal dubbel worden weergegeven.

  • Omzet: Een grafiek van omzet en kosten in de afgelopen 12 maanden, zodat je gemakkelijk kan zien of je meer geld verdient dan dat je verbruikt.
  • Verdeling van geregistreerde tijd: Een grafiek van hoe de geregistreerde tijd is gebruikt, zodat je gemakkelijk kan zien hoeveel van de geregistreerde uren omzet genereren voor het bedrijf.
  • Tijd verdeeld over ordertypen: Een grafiek die weergeeft hoe de geregistreerde uren zijn verdeeld over de verschillende ordetypes, en het factureringsniveau van deze.
  • Top 20 materiaaluitgaven: Een grafiek die kosten van de meest gebruikte materialen weergeeft.
  • Top 20 materiaalverkoop: Een grafiek die de de 20 meest verkochte materialen weergeeft.
  • Verdeling werktijd: Een taartdiagram die laat zien hoe de werktijd wordt gebruikt binnen het bedrijf.
  • Kerngetallen: Geeft het factureringsniveau en het aantal klussen weer voor de laatste 6 en 12 maanden.
  • Rapportage hier kan je vier rapporten: Onafgesloten werkzaamheden, Perioderapport, Verkochte materialen, Verbruikte materialen. Als je een van deze rapporten opent kan je de periode aangeven, bovendien kan je voor de eerste twee rapporten kiezen welke velden je wilt weergeven.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met onze support

maandag - vrijdag van 09-16

Minuba Plus

Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.

Minuba GO!

Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.