Bedrijfsinstellingen – gegevens over uw bedrijf en hoe u deze wijzigt

Hier zorgt u ervoor dat de gegevens van uw bedrijf in Minuba correct zijn, en dat uw configuratie past bij uw bedrijf.

Twee dingen in het bijzonder zijn van belang:

  • Gegevens op documenten, die door het systeem zijn gegenereerd (bijv. werkbonnen, orders, facturen, enz.)
  • De manier waarop Minuba is geconfigureerd, dit geeft u mogelijkheid tijd te besparen

Zo voert u bedrijfsinstellingen in, of wijzigt deze:

  1. Klik op in de rechterhoek (“Instellingen”),  kies vervolgens “Bedrijfsinstellingen”.
    U komt nu bij “Bedrijfsinstellingen wijzigen”.
  2. Klik op het veld dat u wilt invullen of wijzigen
  3. Vul of wijzig de velden met de gewenste gegevens → zie de velden hier onder
  4. Klik op  om de ingevoerde gegevens op te slaan

Dit scherm word getoond:

 

Hier heeft mogelijkheid algemene informatie over uw bedrijf aan uw profiel te koppelen. U kunt informatie toevoegen over volgende onderwerpen:

  • Bedrijfsdetails
  • E-mailinstellingen
  • Bankgegevens
  • Serienummers
  • Offertes/orders
  • Registraties
  • Facturering
  • Hantering van PDF-documenten

Zodra u de gewenste bewerkingen heeft uitgevoerd kunt u uw wijzigingen opslaan door te klikken op  onder “Acties” in het menu rechts.

 

E-mailinstellingen / Afzender van e-mails

Je hebt de mogelijkheid om te bepalen vanaf welke e-mailadressen jouw e-mails moeten worden verzonden vanuit Minuba. Je hebt drie keuzes:

  • E-mail wordt verzonden met de gebruiker als afzender
  • E-mail wordt verzonden met het bedrijf als afzender
  • E-mail wordt verzonden met verschillende e-mails als afzender

Als je ‘E-mail is verzonden met verschillende e-mails als afzender’ selecteert, heb je de mogelijkheid om de afzendermail verder te definiëren.

Hier kun je bepalen of de afzender het e-mailadres van de gebruiker, het zakelijke e-mailadres of een volledig andere e-mail moet zijn. We hebben de instellingen  onderverdeeld in 4 categorieën.

  • Offertes en orders – Omvat e-mails die worden verzonden in verband met het aanbieden van offertes of bevestigen/goedkeuren van orders.
  • Kwaliteitsgarantie en documentatie – verstuurde e-mails in verband met kwaliteitsgarantie en documentatie
  • Facturatie, creditnota’s en herinneringen – Mails die te maken hebben met betalingen. Deze omvatten facturen, creditnota’s en herinneringen.
  • Standaard – Mails die niet onder een van de andere categorieën vallen. Er kunnen bijvoorbeeld e-mails naar groothandels worden gestuurd.

Je kunt ook een e-mailadres invoeren waar een kopie van alle uitgaande e-mail naartoe wordt gestuurd.