Bedrijfsinstellingen – gegevens over uw bedrijf en hoe u deze wijzigt
Hier zorgt u ervoor dat de gegevens van uw bedrijf in Minuba correct zijn, en dat uw configuratie past bij uw bedrijf.
Twee dingen in het bijzonder zijn van belang:
- Gegevens op documenten, die door het systeem zijn gegenereerd (bijv. werkbonnen, orders, facturen, enz.)
- De manier waarop Minuba is geconfigureerd, dit geeft u mogelijkheid tijd te besparen
Zo voert u bedrijfsinstellingen in, of wijzigt deze:
- Klik op
in de rechterhoek (“Instellingen”), kies vervolgens “Bedrijfsinstellingen”.
U komt nu bij “Bedrijfsinstellingen wijzigen”.
- Klik op het veld dat u wilt invullen of wijzigen
- Vul of wijzig de velden met de gewenste gegevens → zie de velden hier onder
- Klik op
om de ingevoerde gegevens op te slaan
Dit scherm word getoond:

Hier heeft mogelijkheid algemene informatie over uw bedrijf aan uw profiel te koppelen. U kunt informatie toevoegen over volgende onderwerpen:
- Bedrijfsdetails
- E-mailinstellingen
- Bankgegevens
- Serienummers
- Offertes/orders
- Registraties
- Facturering
- Hantering van PDF-documenten
Zodra u de gewenste bewerkingen heeft uitgevoerd kunt u uw wijzigingen opslaan door te klikken op
onder “Acties” in het menu rechts.
E-mailinstellingen / Afzender van e-mails
Je hebt de mogelijkheid om te bepalen vanaf welke e-mailadressen jouw e-mails moeten worden verzonden vanuit Minuba. Je hebt drie keuzes:
- E-mail wordt verzonden met de gebruiker als afzender
- E-mail wordt verzonden met het bedrijf als afzender
- E-mail wordt verzonden met verschillende e-mails als afzender
Als je ‘E-mail is verzonden met verschillende e-mails als afzender’ selecteert, heb je de mogelijkheid om de afzendermail verder te definiëren.
Hier kun je bepalen of de afzender het e-mailadres van de gebruiker, het zakelijke e-mailadres of een volledig andere e-mail moet zijn. We hebben de instellingen onderverdeeld in 4 categorieën.
- Offertes en orders – Omvat e-mails die worden verzonden in verband met het aanbieden van offertes of bevestigen/goedkeuren van orders.
- Kwaliteitsgarantie en documentatie – verstuurde e-mails in verband met kwaliteitsgarantie en documentatie
- Facturatie, creditnota’s en herinneringen – Mails die te maken hebben met betalingen. Deze omvatten facturen, creditnota’s en herinneringen.
- Standaard – Mails die niet onder een van de andere categorieën vallen. Er kunnen bijvoorbeeld e-mails naar groothandels worden gestuurd.
Je kunt ook een e-mailadres invoeren waar een kopie van alle uitgaande e-mail naartoe wordt gestuurd.
