Bevestiging van e-mails
Om ervoor te zorgen dat e-mails die via Minuba worden verzonden de ontvanger bereiken, moet je e-mailadres bevestigd zijn.
Wanneer moet je je e-mailadres bevestigen?
- Als je een nieuwe gebruiker bent en je e-mailadres nog niet hebt bevestigd.
- Als je je e-mailadres hebt gewijzigd in je gebruikersprofiel.
Hoe bevestig je je e-mailadres?
Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kun je:
- Klikken op "Bevestigingsmail opnieuw verzenden" bij de gebruiker onder Tandwiel -> Beheer -> Gebruikers.
- Je inbox (en eventueel je spammap) controleren op een nieuwe bevestigingsmail.
Bekijk en beheer onbevestigde e-mailadressen
Als je gebruikersmail niet is bevestigd, zie je een banner bovenaan het scherm die je informeert dat de e-mail moet worden bevestigd.
In de banner kan je:
- De bevestigingsmail opnieuw verzenden als je deze niet hebt ontvangen.
- Klikken op "Herinner me later", zodat de banner over 7 dagen opnieuw verschijnt.
We raden aan om je e-mail direct te bevestigen om volledige toegang tot het systeem te garanderen.
Wil je meer weten over e-mailbevestiging? Je kunt een link naar het supportartikel "Bevestiging van e-mailadressen" vinden aan de linkerkant van de banner.
Als beheerder heb je de mogelijkheid om eenvoudig een overzicht te krijgen van welke van je actieve medewerkers hun gebruikersmail hebben bevestigd door te gaan naar Tandwiel -> Beheer -> Gebruikers.
In Minuba kun je eenvoudig gebruikers identificeren die hun e-mailadres nog niet hebben bevestigd:
Gele cirkel met drie stippen → Het e-mailadres is niet bevestigd.
Groene cirkel met vinkje → Het e-mailadres is bevestigd.
Onder e-mailinstellingen, te vinden via Tandwiel -> Beheer -> E-mailinstellingen, kun je ook zien welke e-mails nog moeten worden bevestigd en een bevestigingsmail sturen naar degenen die dit nog niet hebben gedaan.
Bij het aanmaken of bewerken van een gebruiker kun je ook zien of het e-mailadres van de gebruiker is bevestigd en kun je een bevestigingsmail sturen als dit nog niet het geval is.
Sluit deze sectie
Wanneer je een e-mailadres aanmaakt dat al in gebruik is in Minuba
Als je probeert een gebruiker aan te maken met een e-mailadres dat al geregistreerd is in Minuba, krijg je een foutmelding.
Dit kan gebeuren als:
- De medewerker eerder in dienst was bij een ander bedrijf dat ook Minuba gebruikt.
- Het vorige bedrijf de gebruiker niet heeft gedeactiveerd.
Zo los je het probleem op:
- Neem contact op met het betreffende bedrijf en vraag hen om de gebruiker in hun Minuba-account te deactiveren.
- Zodra de gebruiker is gedeactiveerd, kun je de gebruiker met hetzelfde e-mailadres in jouw bedrijf aanmaken.
Sluit deze sectie
Bevestiging van je e-mailadres in de app
Als je je e-mailadres niet hebt bevestigd, zie je een dialoogvenster wanneer je de app opent.
In het dialoogvenster kun je:
- De bevestigingsmail opnieuw versturen als je deze niet hebt ontvangen
- Klik op “Herinner mij later” zodat het dialoogvenster over 7 dagen opnieuw verschijnt
- Lees meer over e-mailbevestiging via de link naar het supportartikel
We raden je aan om je e-mail zo snel mogelijk te bevestigen om toegangsbeperkingen te voorkomen.
Je bevestigingsmail opnieuw versturen
Als je e-mailadres niet is geverifieerd, kan je de bevestigingsmail zelf opnieuw verzenden door te gaan naar:
➡ Burger menu (linksboven) > Instellingen > Gebruikersinstellingen
Als je e-mailadres niet is bevestigd, staat er een geel pictogram naast je e-mailadres als herinnering.
We raden je aan om je e-mailadres zo snel mogelijk te bevestigen om volledige toegang tot het systeem te garanderen.
Zodra je je e-mail hebt goedgekeurd, wordt het pictogram naast je e-mailadres groen.
Sluit deze sectie
Bevestig je bedrijfsmail in de app
Wij raden aan om je zakelijke e-mail te bevestigen wanneer je e-mails verzendt vanuit Minuba. Dit verhoogt de beveiliging en verkleint het risico dat je e-mails als spam worden gemarkeerd door de ontvanger.
Om je zakelijke e-mail in de app te bekijken en te bevestigen:
- Open het hoofdmenu
- Ga naar Instellingen > Bedrijfsinstellingen > Bedrijfsgegevens
Als de e-mail niet is bevestigd, verschijnt er een geel pictogram naast het e-mailadres. We raden aan om deze zo snel mogelijk te bevestigen om ervoor te zorgen dat je e-mails veilig worden afgeleverd.
Klik op "Verstuur bevestigingsmail opnieuw". De onbevestigde zakelijke e-mail ontvangt dan een bevestigingsmail. De persoon met toegang tot de e-mail moet op de link in de e-mail klikken om de bevestiging te voltooien.
Zodra de e-mail is bevestigd, verschijnt er een klein groen vinkje als bevestiging dat de e-mail is goedgekeurd.
Sluit deze sectie
Niet gevonden wat je zocht?
Heb je nog vragen?
Neem contact op met onze support
maandag - vrijdag van 09-16
Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.
Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.