Gebruikertypes in Minuba
Bij Minuba hebben we eenvoudig te begrijpen gebruikerstypes en prijzen. Of je nu 5 of 5.000 medewerkers hebt, je krijgt dezelfde opties, stabiliteit en snelheid.
Om aan de slag te gaan met Minuba hoef je alleen maar je gebruikerstype en -aantal te kiezen en een geschikt startpakket (vanaf € 0).
In dit artikel hebben we de verschillende gebruikerstypes beschreven en je totale prijs hangt af van hoeveel van de verschillende gebruikerstypes je kiest. De prijzen voor de verschillende gebruikerstypes kun je hier zien.
Welk gebruiker type kan ik kiezen?
Hoe meer mensen toegang hebben tot Minuba, hoe hoger je rendement op Minuba zal zijn. Hier kun je ervoor zorgen dat je baas, voorman, veldwerker, boekhouder en anderen toegang hebben tot Minuba.
Je kunt alle medewerkers die je bedrijf nodig heeft in Minuba aanmaken en je betaalt alleen voor de licenties die actief zijn. Als je halverwege een periode een gebruiker verwijdert waarvoor je al betaald hebt, wordt het verschil in mindering gebracht op je volgende factuur.
Het is belangrijk dat je voor elk van je medewerkers het juiste type licentie kiest. Hoe minder functies een gebruiker kan gebruiken, hoe goedkoper de licentie zal zijn.
Wanneer je het type gebruiker in Minuba kiest, kiest je ook tot welke functies deze toegang moeten hebben in Minuba.
Er zijn 4 soorten gebruikers:
1. Administratief gebruiker
Vaak gebruikt voor:
- Leidinggevenden
- Kantoormedewerkers
- Boekhouders
- Accountants
Dit gebruikerstype heeft de meeste mogelijkheden en heeft potentieel toegang tot alles in Minuba. Je hebt de mogelijkheid om verschillende rollen toe te wijzen aan dit gebruikerstype, waardoor het zeer veelzijdig is en geschikt voor medewerkers met verschillende functies.
Lees meer over het toewijzen van rollen aan je gebruiker onder 'Functionaliteit toewijzen aan elke gebruiker' verderop in dit artikel.
2. Standaard gebruiker
Vaak gebruikt voor:
- Monteurs
- Vakman
- Verkoper
Dit type gebruiker heeft toegang tot "Mijn Plan" en "Mijn Tijd" inclusief tijdsregistratie en materiaalregistratie. Daarnaast kan ervoor gekozen worden de gebruiker toegang tot "Overzicht" en "Planning" te geven om prijzen te bekijken, inkopen te doen en orders aan te maken.
3. Basis gebruiker
Vaak gebruikt voor:
- Leerlingen
- Iedereen, die tijd moet kunnen registreren
Dit type gebruiker heeft toegang tot “Mijn Plan” en “Mijn tijd”, inclusief tijdsregistratie. Daarnaast heeft deze gebruiker rechten om werkbonnen te zien en notities en documentatie toe te voegen. Het is mogelijk om te kiezen of deze gebruiker ook toegang moet hebben tot "Overzicht" en "Planning".
4. Resource
Vaak gebruikt voor:
- Ingehuurd personeel
- Externe monteurs
- Machines
- Werkvoertuigen
Dit gebruikerstype heeft niet de mogelijkheid om zelf in te loggen in het systeem, maar wordt vermeld als een resource die andere medewerkers kunnen beheren. Wordt meestal gebruikt voor medewerkers die aan lange termijn projecten werken, maar kan ook worden gebruikt om machines en andere apparatuur te beheren.
Sluit deze sectie
Optionele functionaliteit voor individuele gebruikers in Minuba
Het is mogelijk om meerdere rollen toe te wijzen aan dezelfde gebruiker. Je wijst rollen toe in de gebruiker zelf. Je kunt alle gebruikers vinden door te klikken op het 'tandwiel' -> 'Administratie' -> 'Gebruikers'. Klik op de gewenste gebruiker en selecteer de gewenste rollen.
De beschikbare rollen geven de volgende rechten of beperkingen:
- Beheerder – geeft toegang tot alle functies in het systeem en dekt alle rollen.
- Bestellen en verwerken van groothandelsorders – geeft toegang tot het verwerken van inkoop bij groothandels.
- Meerwerk – geeft toegang tot het aanmaken van, goedkeuren en afwijzen van meerwerk op werkbonnen.
- Onderneming – geeft toegang tot het aanmaken en verwerken van ondernemingscases.
- Factuur beheerder – geeft toegang tot 'Facturatie', 'Serviceovereenkomsten' en 'Inkoopfacturen'. Daarnaast krijgt de gebruiker toegang tot 'Berichten' en de knop 'Nieuwe aanmaken'.
- Facturen opstellen – geeft toegang tot het voorbereiden van het factuurontwerp. Geeft geen toegang tot het goedkeuren van facturen.
- Medewerker – geeft toegang tot "Mijn Plan", "Overzicht" en "Mijn Tijd.
- Order – geeft toegang tot het aanmaken, goedkeuren en afwijzen van orders. De gebruiker heeft ook toegang tot 'Overzicht', 'Planning' en de knop 'Nieuwe aanmaken'.
- Eigen uren inplannen – geeft toegang tot het toevoegen van ingeplande uren aan de eigen agenda.
- Tijdsregistratie beheerder – biedt toegang tot 'Mijn planning', 'Overzicht', 'Mijn tijd' en 'Planning' en stelt je in staat om uren voor gebruikers te plannen, te registreren, in te dienen en goed te keuren. Daarnaast heb je toegang tot de urenstaten van alle gebruikers ('Tandwiel' -> 'Urenstaten').
- Uren plannen – geeft toegang tot 'Mijn plan', 'Overzicht', 'Mijn tijd' en 'Planning' en geeft je de mogelijkheid om uren in te plannen en te registreren voor andere gebruikers.
- Overzicht verbergen – verwijdert 'Overzicht' uit het profiel van de gebruiker.
- Prijzen verbergen – verbergt prijzen op de werkbonnen van de gebruiker. Daarnaast worden 'Facturatie', 'Managementoverzicht' en 'Inkoopfacturen' verwijderd uit het profiel van de gebruiker.
- Offertebeheerder – geeft toegang tot het maken, goedkeuren en afwijzen van offertes. De gebruiker heeft ook toegang tot 'Overzicht', 'Planning' en de knop 'Nieuwe aanmaken'. Let op: alleen gebruikers met het gebruikerstype 'Gebruiker' kunnen deze rol toegewezen krijgen.
- Urenregistratie – geeft toegang tot het maken van eigen tijdregistraties. De gebruiker krijgt toegang tot de tabbladen 'Mijn planning', 'Overzicht' en 'Mijn tijd'.
- Planning bekijken – geeft toegang tot 'Planning' als de gebruiker de gedeelde agenda moet kunnen bekijken. Het geeft geen toegang om planningen te kunnen bewerken.
Sluit deze sectie
Niet gevonden wat je zocht?
Heb je nog vragen?
Neem contact op met onze support
maandag - vrijdag van 09-16
Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.
Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.