Hoe integreer ik fleet management systemen in Minuba?
Om Minuba samen met de beschikbare wagenparkbeheerder aanbieders te gebruiken, is het een vereiste dat je al een account hebt bij een van de aanbieders.
Zo koppel je met ABAX
Je doet het volgende om de integratie te activeren:
Klik op Tandwiel -> Integraties -> Wagenparkbeheer -> Kies een wagenparkbeheeraanbieder en druk op ‘Weergeven’.
Wanneer je op 'Activeren' klikt, wordt de integratie tussen Minuba en het wagenparkbeheersysteem ingeschakeld. Let op: het kan even duren voordat de integratie actief wordt. Zodra je wagenparkbeheeraanbieder de integratie heeft geactiveerd, kun je beschikbare GPS-apparaten koppelen aan je gebruikers in Minuba.
Op de pagina ‘Mijn tijd’ kun je zien welke ritten een medewerker heeft gemaakt in de geselecteerde periode.
Als ze blauw zijn en een pijlpictogram tonen, betekent dit dat de rit ‘onverwerkt’ is, wat betekent dat deze nog niet is overgezet naar een werkbon. Klik op de rit, bijvoorbeeld op het pictogram, en er verschijnt een pop-up waarin je kunt zoeken naar de order waaraan de rit moet worden gekoppeld. Lees meer in ‘Hoe voeg ik transportkosten toe aan een werkbon.
Wanneer je de integratie activeert, kom je in dit scherm terecht:
Hier kun je ook de module weer uitschakelen.
Sluit deze sectie
Zo verbind je met FleetComplete
Om de FleetComplete-integratie te gebruiken, is het vereist dat je een FleetComplete-account hebt met geregistreerde voertuigen.
Je doet het volgende om de integratie te activeren:
Klik op Tandwiel -> Integratie -> Wagenparkbeheer
Kies FleetComplete en klik op ‘Opslaan’.
Voer de API-sleutel in die je van FleetComplete hebt ontvangen en sla deze op. (Let op! Als de API-sleutel onjuist is of er geen voertuigen zijn geregistreerd, krijg je een melding dat er geen voertuigen konden worden gevonden voor de opgegeven API-sleutel.)
Selecteer voertuigen voor de gebruikers en klik op ‘Opslaan’.
(Let op! Een voertuig kan slechts door één gebruiker tegelijk worden gebruikt.)
Minuba toont alleen ritten die in FleetComplete als ‘Zakelijk’ zijn gemarkeerd. Alle ritten binnen de werktijd worden automatisch als zakelijk gemarkeerd.
Het is ook mogelijk om afzonderlijke ritten aan te passen als er zakelijke ritten zijn buiten de standaard werktijden. Dit doe je op de startpagina nadat je bent ingelogd bij FleetComplete.
In het routeoverzicht is er een kolom genaamd ‘Indeling’, die een huis-icoon of een tas-icoon toont.
- Het huis betekent dat de route privé is.
- De tas betekent dat de route zakelijk is.
Klik op het pictogram bij een specifieke route om te wisselen tussen privé en zakelijk.
Sluit deze sectie
Niet gevonden wat je zocht?
Heb je nog vragen?
Neem contact op met onze support
maandag - vrijdag van 09-16
Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.
Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.