Hoe maak ik een sjabloon voor offertes?

Om een sjabloon te maken voor het uitbrengen van offertes, kan je dit als volgt doen:

  • Klik op 
  • Kies Administratie
  • Klik op Sjablonen (de derde optie van boven)
    Je krijgt nu een overzicht van de beschikbare offertes. Om een nieuw sjabloon aan te maken:
  • Klik nogmaals op 
  • Kies Sjabloon

Er wordt nu een venster geopend. Hier kies Offerte onder Sjabloontype. Geef het sjabloon een naam die het later mogelijk maakt om het sjabloon later te kunnen identificeren.

In het tekstveld schrijf je de tekst die in e-mails met offertes moet worden weergegeven. Je hebt hier de mogelijkheid de opmaak aan te passen en tabellen in te voegen. Bovendien kan je gegevens van de offerte in de tekst gebruiken met behulp van de de document codes.
Klik op Voeg document code in en kies het element dat ingevoegd moet worden (bijvoorbeeld klantnaam).

Als je tevreden bent met het resultaat klik je op de Ok knop om het sjabloon op te slaan. Je kan op dezelfde manier meerdere sjablonen aanmaken.