Medewerkertypes

Medewerkertypes worden gebruikt om je medewerkers in groepen in te delen, zodat je zeker weet dat ze hun uren niet tegen onjuiste tarieven registreren. Je kunt bijvoorbeeld een type medewerker aanmaken voor ‘Vakmannen’ en een type voor ‘Leerlingen’.

Hier zou je kunnen toestaan dat ‘Leerlingen’ tijd registreren voor andere soorten werkuren (taken) dan wat je leerlingen zouden moeten kunnen doen.

Als er geen type medewerkers worden aangemaakt, kunnen alle medewerkers uren registreren voor alle soorten werkuren. Het kan ook verwarrend zijn voor individuele medewerkers wanneer ze uren moeten registreren. Het maakt het makkelijker voor hen als ze alleen toegang hebben tot de werktijdtypes die voor hen relevant zijn.

Om aan de slag te gaan met medewerkertypes, navigeer je naar ‘Instellingen’ -> ‘Administratie’ -> ‘Medewerkertypes’.

Het eerste wat je moet doen is je nieuwe medewerkertype een naam, nummer en een beschrijving geven:

Vervolgens selecteer je welke medewerkers in de groep moeten zitten (een medewerker kan maar deel uitmaken van één type medewerker):

Selecteer onder ‘Werktijdtype’ op welk werktijdtype dit type medewerker tijd moet kunnen registreren:

Onder afwezigheidstypes selecteer je voor welke soorten afwezigheid ze zich kunnen registreren.

Selecteer onder ‘Toeslagtype’ tot welke toeslagen dit type werknemer toegang moet hebben:

Selecteer onder ‘Vergoedingen, onkosten enz.’ tot welke onkosten, toelagen enz. dit type werknemer toegang moet hebben:

Hier mag een leerling bijvoorbeeld nooit onkosten maken, maar wel kilometers registreren.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met onze support

maandag - vrijdag van 09-16

Minuba Plus

Met Minuba Plus kan je zowel via e-mail als telefoon ondersteuning krijgen.

Minuba GO!

Als Minuba GO! klant krijg je support via het het volgende e-mailadres.