Ontvang automatisch inkoopfacturen van andere leveranciers

Ben je het beu om je inkoopfacturen handmatig in te voeren, dan kun je in Minuba automatische ontvangst van facturen activeren van leveranciers die geen groothandel zijn. Dit maakt het voor u snel en gemakkelijk om uw uitgaven op hun plaats te krijgen in uw Minuba.

Minuba naar Minuba facturatie

Als je leverancier ook gebruik maakt van Minuba, heb je de mogelijkheid om dit aan te zetten. Dit betekent dat wanneer jouw leverancier jou factureert voor zijn werk, je deze ontvangt onder “Inkomende” facturen in de module Inkoop.

Hoe stel ik automatische ontvangst in?

Je hebt twee opties om dit in te stellen. Je kunt ofwel naar het tabblad “Inkoop” gaan en de set-up starten via de banner bovenaan. Deze banner zal echter alleen zichtbaar zijn als je de setup nog niet eerder hebt doorlopen.

De tweede optie is in de bedrijfsinstellingen:

Instellingen -> Bedrijfsinstellingen -> Facturatie

Hier kun je op “Instellingen bewerken” drukken, waardoor je door een installatieproces wordt geleid en je precies wordt uitgelegd wat je moet doen en verwachten zodra je de functies hebt geactiveerd. Hier heb je de mogelijkheid om te kiezen welke van de functies je wilt activeren/deactiveren