Wat betekenen de verschillende gebruikerstypes?

Eer zijn vier gebruikerstypes:

  • Resource
  • Basis gebruiker
  • Standaard gebruiker
  • Administratieve gebruiker

Resource: Dit type gebruiker kan niet zelf inloggen, maar is een middel die andere gebruikers kunnen beheren. Wordt over het algemeen gebruikt voor tijdelijke werknemers of machines/voertuigen.

Basis gebruiker: Dit type gebruiker heeft toegang tot Mijn plan en Mijn tijd, en kan uren registreren. Dit type gebruiker heeft ook toegang tot werkbonnen en kan opmerkingen en documentatie toevoegen. Er kan worden gekozen of de gebruiker toegang moet hebben tot Overzicht en Planning.

Standaard gebruiker: Dit type gebruiker heeft toegang tot Mijn plan en Mijn tijd, en kan uren registreren. Er kan worden gekozen of de gebruiker toegang moet hebben tot Overzicht en Planning, of deze prijzen mag zien, of deze bestillingen kan plaatsen, en of deze orders mag aanmaken.

Administratieve gebruiker: Dit type gebruiker heeft standaard toegang tot Overzicht. Daarnaast kan de gebruiker verschillende rollen toegewezen krijgen, die toegang geven tot bepaalde functies of juist mogelijkheden beperken. Je kan een gebruiker meerdere rollen geven. Hier is een overzicht van de rollen:

  • Beheerder
    Geeft toegang tot ALLE functies binnen Minuba. Als deze rol is toegewezen zijn overige rollen niet nodig, gezien deze rol geen beperkingen heeft.
  • Eigen uren plannen
    Dit geeft de gebruiker de mogelijkheid zelf zijn of haar uren te plannen onder Mijn plan
  • Facturatie
    Geeft toegang tot het facturatie overzicht, serviceovereenkomsten en inkoopfacturen. Een gebruiker met deze rol kan ook verzonden en ontvangen berichten zien. Bovendien is de Nieuwe aanmaken knop beschikbaar.
  • Inkoop
    Geeft toegang tot de webshop widgets voor groothandelsbestellingen op werkbonnen.
  • Medewerker
    Maakt Mijn plan, Overzicht, en Mijn tijd beschikbaar.
  • Offerte/Order
    Geeft de gebruiker de mogelijkheid nieuwe orders en offertes aan te maken. Overzicht, Planning en de Nieuwe aanmaken knop zijn beschikbaar.
  • Overzicht verbergen
    Zorgt ervoor dat het Overzicht tabblad niet wordt weergegeven.
  • Planner
    Geeft toegang tot Mijn plan, Overzicht, Mijn tijdPlanning, urenstaten, en rechten om tijd te beheren voor andere gebruikers.
  • Planning tabblad weergeven
    Geeft toegang tot de planning.
  • Prijzen verbergen
    Prijzen worden niet weergegeven. Facturatie, Managementoverzicht, en Inkoopfactuur worden niet weer gegeven.
  • Urenregistratie
    Geeft rechten om eigen uren te registreren. Gebruikers met deze rol kunnen de tabbladen Mijn plan, Overzicht, en Mijn tijd zien.